Kracht
Ken je hem, het lelijke eendje, de deux cheveaux? “Maar” twee paardenkracht en dan heb je toch een hele auto. Heb je er ooit over nagedacht dat je op 1 pk zit? Benut je die kracht wel?

Slechte ervaring
Veel ruiters hebben wel een keer een slechte ervaring gehad met een paard. Ze zijn flink gevallen met of zonder paard, of op hol geslagen met hun paard. Ze hebben op een negatieve manier kennis gemaakt met de kracht van een paard. Situaties die je echt nooit meer mee wilt maken!

Braaf paard
Vanzelfsprekend is het prettig om op een braaf paard te zitten. Om het gevoel te hebben dat je de boel onder controle hebt. Geregeld tref ik paarden aan die zo “braaf” gemaakt zijn dat bijna al het leven er uit is. De oogopslag is dof, de kracht is ver te zoeken. De achterbenen gaan in slow motion. Zeker heel betrouwbaar zo’n soldaatje, maar die 1pk wordt niet benut en die heeft een paard wel nodig om een mens goed te kunnen dragen.

Atleet
Neem een atleet die een lichaam heeft met veel potentie en laat hem zijn leven lang slenteren door de stad… Zijn oogopslag wordt dof, de kracht is ver te zoeken. Zijn benen gaan in slow motion.

De waarheid ligt in het midden
Hoe zou het zijn om op een paard te rijden die zijn kracht inzet en met je samenwerkt? Dan kun je al die kracht in dienst stellen van een trots en goed dragend paard. Dan is het paard op zijn allermooist, dan komt al zijn potentie tot zijn recht en ben jij veilig!

Lessen
Staat je paard in Friesland, Groningen of Drenthe en ben je opzoek naar goede privé les bij jou op stal? In mijn lessen geef ik kennis door over anatomie, biomechanica, gedrag van het paard en kijk ik naar de interactie tussen mens en paard. Een paard goed trainen vraagt om balans in al deze facetten. Ben je benieuwd?
“Ja ik ben benieuwd en volg graag een vrijblijvende proefles bij mij op stal en ontvang jouw gratis boek!”
Kom ik niet bij je in de buurt, dan kun je kijken of één van mijn teamgenoten van HorseConnect bij jou in de buurt komt, of mijn lieve vriendin en collega Mireille den Hoed.

Share →

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *